WFP FOR ALLE

WFP er den komplette booking- og planlægningsløsning, der kombinerer elektronisk tidsbestilling, digital check in og automatisk kommunikation mellem kommune og borger.

WFP kan bruges i alle kommunens forvaltninger, hvor borgere kan booke aftaler med en sagsbehandler, en tid i Borgerservice eller en sportsbane. Medarbejdere kan med WFP indkalde borgere og kolleger til aftaler, få overblik over fremmødte borgere og koordinere borgerforløb på tværs af forvaltninger.
WFP har integration til kommunens kalendre og fagsystemer, og WFP giver kommunen et nøjagtigt overblik over forbruget af ressourcer.

“Vi har valgt WFP, ud fra et ønske om at tilbyde borgerne en effektiv og serviceorienteret behandling.”
Frank Josephsen, Kontorchef, Esbjerg Kommune

Selvbooking og mødeindkaldelse

Med WFP kan kommunen håndtere ekspedition af borgerne effektivt og med høj service. I stedet for at trække et nummer og stå i kø, booker borgeren via WFP en aftale på et fast tidspunkt, hvor kommunen har ledig tid. Det udjævner henvendelserne og nedbringer lange ventetider. Borgere kan booke via websider og på den digitale reception.

“Det er vores mål, at borgerne skal bruge WFP alle de steder, hvor de kan booke en tid hos kommunen. For når systemet er genkendeligt for borgerne, får de samtidig en bedre oplevelse.”
Therese Monrad, Digitaliseringkonsulent, Gladsaxe Kommune

Effektiv mødeindkaldelse
Med WFP sparer medarbejderne mange klik, da der både er skabeloner til faste reservationsmønstre og mulighed for at indkalde flere borgere i samme arbejdsgang. Derudover kan flere aftaler flyttes eller aflyses på samme tid.

Automatisk kommunikation og digital fremmøderegistrering

WFP fletter automatisk information om aftaler ind i breve, e-mails og SMS’er. Det sparer medarbejderne for indtastninger, når de indkalder og sikrer en ensrettet borger-kommunikation for alle forvaltninger.
Bookingbekræftelser og SMS-påmindelser øger samtidig borgernes fremmøde.

Digital fremmøderegistrering
Borgeren registrerer, at de er mødt op til deres aftale via den digitale fremmødestander. Kommunen har mulighed for individuelle beskeder til borgerne om deres aftale direkte på standeren.
Medarbejdere har hele tiden overblik over, hvilke borgere, der er mødt op og kan få automatisk besked via email eller sms.

Statistik, integrationer og hardware

WFP giver ledelsen et unikt overblik over forvaltningens ressourceforbrug for eksempel hvor lang tid opgaverne tager, antal udeblivelser, overholdelse af frister og udnyttelsesgraden af lokaler.

Integrationer
WFP sørger for, at aftaler oprettet i WFP eller andre systemer bliver synkroniseret med brugernes egne kalendere f.eks. Outlook – og omvendt.
WFP er integreret med fagsystemer, som Opera, Momentum og Fasit, og har integration til DFDG, KOMBIT Serviceplatform, NemLog-in, TAS og Digital Post.

Hardware
WFP har et partnerskab omkring hardware, der inkluderer digital reception, infoskærm og møderumsskilte, som sikrer, at borgerens servicerejse bliver optimal fra start til slut.

Moduler og SKI aftale
WFP er en modulbaseret løsning, som opsættes og konfigureres fleksibelt i forhold til den enkelte kommunes behov.
Alle WFP’s produkter og ydelser leveres på en lang række SKI aftaler f.eks. SKI 02.19 – ASP/CLOUD, hvor alt software kan fås med direkte tildeling

WFP håndterer al fjernprint

En del kommuner har foreløbigt valgt WFP som fjernprintleverandør, siden processen omkring udsendelse af Digital Post og fysiske breve (fjernprint) blev ændret i maj 2017.
Ændringen består i, at det nu er KOMBIT Serviceplatformens fjernprintløsning, og ikke kommunernes fjernprintleverandører, der tjekker, hvordan en besked skal sendes ud til borgeren.

WFP’s snitflade til KOMBIT Serviceplatformen sikrer, at alle KOMBIT’s løsninger kan håndtere fjernprint og Digital Post via WFP.
KOMBIT har startet ud med Bygnings- og Boligregistret (BBR). Herefter følger Ejendomsskat og Ejendomsbidrag (E&E), Kommunernes Ydelsessystem (KY) og Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD).

Som fjernprintleverandør samarbejder WFP med Trepas, en beskyttet produktionsvirksomhed i Viborg, der beskæftiger borgere med udviklingsforstyrrelser eller handicap. Medarbejderne hos Trepas står for at printe, pakke og sende de fysiske breve.

De føler, at der er brug for dem, hvilket giver dem en identitet, og derigennem vokser deres selvværd”.
Teamleder hos Trepas