Covid-19 test: Brug WFP som bookingløsning

I Viborg og Køge Kommune har man de sidste par måneder brugt WFP som bookingsystem til covid-19 tests. Begge kommuner har nemlig skulle teste personale internt, som har tæt kontakt med borgere. I Viborg Kommune havde man en ambition om, at man ville teste ca. 3.000 medarbejdere for covid-19. Det har været en succes for begge kommuner at bruge WFP til dette formål. Køge Kommune fortæller herunder om de gevinster, de har opnået med WFP.

Sparet tid – og færre udeblivelser ved at booke tid

I Køge Kommune har man brugt WFP i Pedersvænge, som fungerer som en teststation for flere institutioner. Medarbejderne fra Pedersvænge havde ikke før brugt WFP, men de fik hjælp til opsætning og vejledning af vores konsulenter. Det betyder, at flowet fra booking til udførelse af tests, kører helt automatisk i dag:

“Det der har været så dejligt med jeres bookingsystem er, at I har hørt på vores behov, og skræddersyet det lige til os. Sat datoerne ind i kalenderen på ønskede datoer, og tidsintervaller, så det hele nu kører helt automatisk, og ikke kræver personaletimer her fra os. I er kommet med en meget udførlig vejledning i brugen af kalenderen, samt hvorledes kollegaerne booker tid. En vejledning der er lige til at gå til, uden at skal have speciale i IT.” Fortæller Lisbeth Nielsen, som er med til at foretage covid-19 tests i Pedersvænge i Køge Kommune.

Det har også sparet tid for de medarbejdere, som skal have foretaget testene. Lisbeth Nielsen fra afdelingen Pedersvænge i Køge Kommune udtaler:

“WFP-Bookingsystemet har bevirket, at vi ingen kø har til test, som var vores primære mål, da vi poder kollegaer fra flere institutioner. For tidsintervallerne bliver overholdt, og ville ellers kunne reguleres. Så kollegaer der går fra, for at blive testet, spilder ikke deres arbejdsdag på kø/ventetid. De er inde og ude af huset på 2-3 minutter, og videre på arbejde.”

Medarbejderne bestiller tid til en covid-19 test gennem WFPs microsite, hvor de logger ind med deres NemID. At medarbejdere validerer med NemID har givet pote i form af færre udeblivelser.

“Kollegaer som booker i systemet fortæller også, at de i starten var lidt undrende overfor at de skulle anvende NemID, men vi ser, at dette betyder færre udeblivelser. Giver nok psykologisk, en mere bindende effekt.” Fortæller Lisbeth Nielsen fra afdelingen Pedersvænge i Køge Kommune.

Læs også historien: booking af besøgstid på rehabiliteringscenter sparede ressourcer og gav en bedre service.