Flere jobcentre har rigtig meget arbejde med at påsætte og vedligeholde persongruppemarkeringer. Både i deres fagsystem, men også i WFP.

Nogle jobcentre har helt droppet at bruge persongruppemarkeringer, da det er et alt for stort arbejde. De satser derfor på, at borgeren husker at vælge den rigtige sagsbehandler, når de booker fx en jobsamtale på jobnet. De bruger derfor tid på at ombooke de borgere, der har valgt den forkerte sagsbehandler.

WFP/Momentum integration: Primær sagsbehandler


I kan nu vinke farvel til alt det administrationsarbejde, der er forbundet med persongruppemarkeringerne.

Vi kan nemlig præsentere en ny WFP/Momentum-integration omkring primær sagsbehandler, som betyder at sagsbehandleren/koordinatoren kun skal vedligeholde, hvem der er primær sagsbehandler for en borger i Momentum. Momentum sender informationen om primær sagsbehandler til DFDG, som WFP nu kan nedarve.

I praksis betyder det, at jeres Online Tilbud i WFP i den grad bliver lettere at vedligeholde:

Med persongruppemarkeringer

  1. Personligt fremmøde – Medarbejder 1
  2. Telefonisk – Medarbejder 1
  3. Teams-samtale – Medarbejder 1
  4. Personligt fremmøde – Medarbejder 2
  5. Telefonisk – Medarbejder 2
  6. Teams-samtale – Medarbejder 2
  7. Personligt fremmøde – Medarbejder 3
  8. Telefonisk – Medarbejder 3
  9. Teams-samtale – Medarbejder 3
  10. Personligt fremmøde – Medarbejder 4
  11. Telefonisk – Medarbejder 4
  12. Teams-samtale – Medarbejder 4

Med Primær Sagsbehandler

  1. Personligt fremmøde
  2. Telefonisk
  3. Teams-samtale

De to lister forklaret:
I WFP vil et dagpengeteam med fire sagsbehandlere, have et
Online Tilbud pr. sagsbehandler baseret på mødets afholdelsesform
(fx Telefonisk, Teams-samtale og personligt fremmøde). Det giver i alt 12 Online Tilbud, som sagsbehandlerne eller koordinatoren skal vedligeholde. Med den nye WFP/Momentum-integration skal hvert team i jobcentret kun vedligeholde tre Online Tilbud. Det er med til at spare tid for sagsbehandleren/koordinatoren. Det vil spare jer for en hel del tung administrativ og give jer mere tid til jobcentrets kerneopgaver.

Tårnby, Halsnæs, Høje-Taastrup og Viborg har testet den nye WFP/Momentum-integrationen med primær sagsbehandler. Der er rigtig positive tilbgemeldinger på den nye integration.

Ønsker I at vide mere eller har I brug for hjælp til opsætning? Så er I velkomne til at kontakte vores konsulenter:

Forretningsudvikler og implementeringskonsulent, Lasse Just:
Tlf: + 45 22 49 88 10.
Mail: lju@edora.dk

Forretningsudvikler og implementeringskonsulent, Michael Kreilgaard:
Tlf: + 45 22 49 88 01.
Mail: mkr@edora.dk

Læs flere nyheder om WFP her.