Tirsdag 16. oktober 2018 bragte Fyens Stiftstidende en artikel om brugen af WFP i Borgerservice i Faaborg-Midtfyn Kommune. Hele artiklen kan læses her: Borgerservice: Slut med at sidde og vente i tre kvarter

Artiklen, skrevet af Palle Søby, giver et indblik i brugen af WFP, som en aktiv del af kommunalbestyrelsens budget forhandlinger.

Leder af borgerservice i Faaborg-Midtfyn Kommune, Katrine Bjørkholm citeres i artiklen for at have udtalt:
Normalt plejer besparelser jo at være en ulempe for borgerne, men her har vi noget så usædvanligt som en besparelse, der faktisk er en fordel for både borgerne og kommunen, fordi begge parter får langt bedre mulighed for at planlægge tiden“.

WFP-teamet er selvklart stolte over denne artikel og de øvrige pointer ved WFP, som fremhæves så glimrende; nemlig at borgere tit kan hjælpes over telefonen, at der kan bookes på vegne af borgeren, at flere borgere ofte slet ikke behøver at fremmøde forgæves med muligheden for at booke en tid på forhånd, og at WFP nemt og hurtigt kan integreres.

Nyt Workview i borgerservice i Faaborg-Midtfyn Kommune

Med det nye Workview i WFP har borgerservicemedarbejderne et komplet overblik. Borgerservice vil snarligt også kunne gøre brug af en Chancekø, hvorved også uplanlagte samtaler kan integreres ind i en ellers planlagt hverdag.

I Faaborg-Midtfyn kommune forventer de at kunne spare en medarbejder på årsbasis, når der indføres tidsbestilling, som er med til at give medarbejdere mere tid til deres opgaver. Tidligere har cirka 15 procent af borgerne bestilt tid på kommunens hjemmesiden, men det bliver nu obligatorisk.

Som Katrine Bjørkholm, citeres for: “I den verden, vi lever i, vil man jo gerne kunne planlægge sin tid“.
Og dét kan både medarbejdere og borgere med WFP – nu udrullet i Faaborg-Midtfyn Kommunes borgerservice i hhv. Ringe og Faaborg.

Læs også om artiklen: Faaborg-Midtfyn:”Med WFP kan vi nå helt nye målgrupper”