Vejen Kommune er gået i luften med WFP i deres jobcenter. Vejen Kommune havde som så mange andre en runde med leverandørmøder, hvor de fik præsenteret løsningerne, der skulle erstatte Jobcenter Planner. Vejen Kommune havde allerede inden, ved et udviklingsforum, fået et positivt indblik i Edora og hvad vi kunne tilbyde. Vejen Kommune kunne se, at brugerne bliver inddraget og får medbestemmelse over, hvad WFP skal indeholde.

”Hos Vejen Kommune synes vi godt om den brugerinddragelse , som vi oplevede på udviklingsforum, hvor der bliver stemt om, hvad der skal prioriteres og så er det dét, I skal arbejde med.”
Udtaler Steen Aldenborg, der er leder af Job, Rekruttering og Uddannelse i Jobcenter Vejen.

Gennemprøvet system – og support i øjenhøjde

Men der var flere grunde til, at Vejen Kommune valgte at gå med WFP.

Steen Aldenborg, der er leder af Job, Rekruttering og Uddannelse udtaler:
”Vi valgt at gå med WFP, fordi vi synes det var et system, der var helt gennemprøvet igennem flere år og gennemtænkt i forhold til brugernes behov. Vi har lagt vægt på systemets stabilitet, da det er vigtigt, at borgerne kan booke deres tider. En anden parameter der taler positivt for Edora, er support omkring systemet, da I forstår den situation, man som kunde sidder i. Edora har ligeledes den tilgang, at brugerne kan få hjælp så hurtigt som muligt.

Hos Edora er vi glade for at kunne hjælpe Vejen Kommune med komplet booking, kommunikation og ressourcestyring. Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Vejen Kommune fra start til slut.

“Vi har haft et godt samarbejdet med Edora. Vi har først haft et godt møde med Michael og også to gode undervisningsdage.”
Fortæller Steen Aldenborg, der er leder af Job, Rekruttering og Uddannelse i Jobcenter Vejen.

Læs også 50 kommuner har valgt WFP i jobcenteret.