Med WFP er der frit kanalvalg, uanset hvorfra borgeren ønsker at booke aftaler eller lokaler. Kanalen kan være et microsite fx på kommunens hjemmeside, Jobnet.dk, Borger.dk eller WFP App’en.
WFP App
Med WFP App har borgeren et samlet overblik over kommunens service og selvbetjeningsmuligheder lige ved hånden. App’en bliver skræddersyet til kommunen, der selv vælger hvilke tilbud, der skal ligge på den. Fx om App’en skal fungere, som en samlet indgang til alle kommunens selvbetjeningsmuligheder, eller om den skal dække et helt bestemt område, som fx obligatorisk selvbetjening i Borgerservice eller udlån af kommunle lokaler
Velkomststandere
Velkomstandere i fx kommunens Borgerservice giver borgeren mulighed for at melde fremmøde, trække nummer, tilmelde sig chancekø eller booke nye tider til møder eller lokalelån.
Find vej
Når borgeren tjekker ind på en stander på en anden adresse end dér, hvor mødet skal afholdes, får borgeren på standeren oplyst dette og bliver guidet hen til den korrekte lokation.
Når borgeren tjekker ind på en stander, kan sagsbehandleren i sit workview se, at borgeren er fremmødt. Hvis borgeren er fremmødt på den forkerte adresse, vil sagsbehandleren også kunne se dette.